GARAŻ - PODZESPOŁY W BMW R35 > Silnik

Łożysko 6207 i podpora wału.

(1/2) > >>

awtowelo:
W katalogu części EMW (także w tm wydanym przez Motozbyt) łożysko kulkowe wału (te montowane w podporze) ma oznaczenie 6207 C002 DIN 625. Zastanawiam się czy te C002 oznacza to samo co współczesne oznaczenie C2 czyli łożysko o luzie wewnętrznym mniejszym niż normalny?
Chciałem postąpić patriotycznie i zakupić zwykłe polskie łożysko FŁT 6207 (nie mają w ofercie łożyska z luzem C2), ale nie wiem czy dobrze kombinuje?
Zastanawiam się też na kupnem takiego łożyska w wersji krytej i pozostawieniem tylko jednej osłony - tej od strony podpory/sprzęgła. Co o tym sądzicie?
Muszę też wymienić podporę wału - wezmę z innego silnika. Czy były one parowane z blokami silnika? Muszę na coś zwrócić uwagę?
I ostatnie pytanie jaka jest kolejność montażu tego łożyska? Najpierw podgrzewam podporę i montuje łożysko, a potem podgrzewam wewnętrzny pierścień łożyska i montuje wał?

kolekcjoner BMW:
Jeśli chodzi o łożyska kryte to możesz właśnie tak zrobić że jedną stronę wyjmiesz a od strony filcu zostawisz i to się sprawdza. Łożysko na wał zakładam na prasie wał na podporach tylko pamiętaj żeby pod łożysko najpierw podłożyć cienką podkładkę żeby nie ocierało o przeciwwagę, następnie łożysko i podpora. Moim zdaniem nie było to parowane zakładałem już sporo ich i rzadko były to komplety i inie było problemów, ważną rzeczą jest wymierzenie szerokości wału i następnie dobraniu odpowiednich podkładek dystansowych albo czasami trzeba zdjąć tą grubą podkładkę z wału od strony panewki i przeszlifować na magnesówce bo inaczej przy dokręcaniu podpory możesz ścisnąć wał i nie obrócisz nim. Niby proste a czasem robiłem to po kilka razy zanim się dopasowało. według mojej wiedzy luz poprzeczny powinien byś w granicach 2 setek.

awtowelo:

--- Cytat: kolekcjoner BMW w Październik 14, 2020, 09:29:17 pm ---Jeśli chodzi o łożyska kryte to możesz właśnie tak zrobić że jedną stronę wyjmiesz a od strony filcu zostawisz i to się sprawdza. Łożysko na wał zakładam na prasie wał na podporach tylko pamiętaj żeby pod łożysko najpierw podłożyć cienką podkładkę żeby nie ocierało o przeciwwagę, następnie łożysko i podpora. Moim zdaniem nie było to parowane zakładałem już sporo ich i rzadko były to komplety i inie było problemów, ważną rzeczą jest wymierzenie szerokości wału i następnie dobraniu odpowiednich podkładek dystansowych albo czasami trzeba zdjąć tą grubą podkładkę z wału od strony panewki i przeszlifować na magnesówce bo inaczej przy dokręcaniu podpory możesz ścisnąć wał i nie obrócisz nim. Niby proste a czasem robiłem to po kilka razy zanim się dopasowało. według mojej wiedzy luz poprzeczny powinien byś w granicach 2 setek.

--- Koniec cytatu ---
Dzięki :) A Ty Jarku jakie łożyska (jakiej marki) stosujesz?

Jerzy:
Ja zawsze w takich konstrukcjach podpory wału jak w R35 staram się stosować "siłę natury". Najpierw podgrzewam do 100 st. C łożysko i nakładam je na wał. Następnie podgrzewam podporę i sama wchodzi na założone łożysko. Potem kolej na podgrzanie bloku i wsadzenie wału z podporą i przyklejoną do niej uszczelką. W ten sposób unikam niebezpieczeństwa odkształcenia wału w czasie pracy na prasie. Pozostawienie osłony na łożysku wydaje się OK, ale trzeba pamiętać, że bez niej olej z silnika smaruje powierzchnię współpracy uszczelnienia i wału. Jesli w roku pokonywać się będzie kilkaset kilometrów jeżdżąc w koło komina to nie stanowi to problemu. Jak chce się robić tysiące km to na pewno żywotność uszczelniacza będzie mniejsza - zwłaszcza jak się zostawia oryginalny filc

jop11:
Łożysko oznaczone w katalogu 6207 C002 DIN 625 ma współczesne oznaczenie 6207 C3.
Jurek

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej