Autor Wątek: Czerwone kolanko  (Przeczytany 2388 razy)

Offline marky11

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 40
Czerwone kolanko
« dnia: Luty 26, 2019, 11:39:06 pm »
Witam
Dzisiaj odpaliłem osla i jak zapalił dźwignia opozniacza zapłonu do przodu, wzrosły obroty dałam jeszcze gazu i po 3 minutach kolanko wydechu zrobiło się czerwone, o co chodzi? Też tak macie? Kończę renowacje i napiszcie proszę jak tym jeździć zapłon opóźnić, przyspieszyć,? Na środek. Pomocy....

Offline Jerzy

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 446
Odp: Czerwone kolanko
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2019, 10:15:55 am »
Masz albo za bogatą mieszankę, za późny zapłon albo obie sprawy na raz. Manetkę przyciągasz do siebie (pozycja spah) po to by opuźnić zapłon, czyli by iskra występowała w okolicach GMP. Silnik w czasie jazdy pracuje przy manetce ustawionej w pozycji spoczynkowej (fruh) lub jeśli potrzeba przy ustawieniach pośrednich.

Offline marky11

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 40
Odp: Czerwone kolanko
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2019, 07:43:43 pm »
Zaczerwienilo się na pozycji Max przyspieszone i średnie obroty motocykl na podstawce bez chłodzenia, mogło się tak stać czy się martwić? Zaczerwienilo się po około 4 minutach.

Offline kolekcjoner BMW

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 562
Odp: Czerwone kolanko
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2019, 09:01:33 pm »
stawiam na ten za późny zapłon.

Offline marky11

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 40
Odp: Czerwone kolanko
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 28, 2019, 08:32:29 am »
Zapłon mam ustawiony przerywacz 0,5mm, luzy zaworowe ze laski się obracają. sprawdzone żarówką i zapłon przy maksymalnie przyspieszonym następuje 8mm przed GMP. Wcześniej wyczytałem na forum że powinno być 12mm, te 8mm jest dopuszczalne czy demontować z motocykla silnik i rozkręcać żeby przestawiać rozrząd?