GARAŻ - PODZESPOŁY W BMW R35 > Przeniesienie napędu
Tylne koło + ośka
(1/1)
KK:
Witam, tylne koło powinno być ciasno pasowane z ośką ?
Mam u siebie luz (po skręceniu całości luz osiowy nie jest wyczuwalny), aby tylne koło zaczęło się obracać muszę przekręcić kardana o ok 5-8 mm.
Podejrzewam, że jest to wina luzu na piaście przez co zabierak nie przylega idealnie do szpuli.
Mam ochotę wstawić tulejkę w piastę ale nie jestem pewny czy luz powinien być, zabierak jest ciasno pasowany do ośki, piasta koła nie.
Sam kardan luzów nie ma (remont).
Jerzy:
Oś ma się wsuwać bez nadmiernego luzu. Ośka wraz z piastą jest osiowana w łożyskach więc nadmierne wyrobienie spowoduje bicie prominiowe. W drugą stronę brak luzu powodujący np. konieczność użycia młotka do wbicia ośki też jest niedobry, bo jak będzie trzeba wyjąć koło to nie da się tego zrobić.
kocyba:
Czy mógł by mi ktoś zwymiarować tuleję dystans miedzy tylnym kołem a łożyskiem wachliwym w ramie
kolekcjoner BMW:
otwór 17 mm tak żeby ośka swobodnie się przesuwała po zewnętrznej 24 mm długość 48 mm.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej