GARAŻ - PODZESPOŁY W BMW R35 > Przeniesienie napędu

wałek kardana a zabierak

(1/5) > >>

thcmaly:
Jestem na etapie połączenia wałka kardana z zabierakiem tym od strony dyfra, pytanie z mojej strony, jaka powinna być tolerancja między wałkiem a zabierakiem. Mój wałek ma wymiar 17.16mm a zabierak ma 16,70mm. Czy jeśli nagrzeje zabierak to rozszerzy się na tyle żeby go wcisnąć na wałek. Czy różnica 0,46mm jaka jest między wałkiem a zabierakiem nie jest zbyt duża. Orientuję się ktoś jaka powinna być różnica żeby dało się wcisnąć wałek, może ktoś już robił coś takiego.
Na zdjęciu widać o którą stronę mi chodzi. Zdjęcie poglądowe.

kolekcjoner BMW:
nie może być więcej jak dwie setki bo pęknie zabierak, przerabiałem to wielokrotnie każdy rozbieram do chromowania.

thcmaly:
Rozumiem że wciskałeś na zimno a jak wygląda sytuacja z wciskaniem zabieraka na gorąco.

kolekcjoner BMW:
nie ma takiej potrzeby robić tego na gorąco.

luki213:
Dzisiaj się przejechałem moim sprzętem i... awaria. Zabierak obraca się na wałku bo pękł klin. Mój zabierak który był na tym wałku został wciśniety na ocynkowany wałek przez co pojawiła się rysna na zabieraku-pękniecie. Kupiłem drugi od znanego i lubianego lecz ten wciskał się na wałek ręką przez co zostal rozwiercony z wałkiem i wprasowany klin. Jednak klin nie wytrzymał pomimo spokojnej jazdy. Znany mówił żeby go zespawać z wałkiem od wewnątrz i dać klin. Ja dałem tylko klin. Macie jakieś inne pomysły? Czy nalanie spawu na wałek,stoczenie go do wymiaru zabieraka na dwie setki zadziała? Wałek chyba jest utwardzany,czy spawanie go nie rozchartuje? Czy spaw będzie się trzymał wałka?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej