Autor Wątek: zawory i wysokie obroty  (Przeczytany 98 razy)

Offline pacek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 51
zawory i wysokie obroty
« dnia: Maj 14, 2020, 10:33:34 pm »
Witam,

mam dwa pytania, pierwsze zawory ustawione, zimny silnik pracuje ładnie nic nie klepie, ale jak się rozgrzeje to dość wyraźnie słychać jak zawory klepią, czy macie podobnie w swoich osiołkach ?

drugi problem to reakcja na gaz, do 3/4 rolgazu wszytko ok. ale końcówka to dramat nagle silnik przestaje równo pracować, po prostu zaczyna przerywać, Bez względu na ustawienie wyprzedzenia zapłonu. Gdzie szukać przyczyny ?

Offline jop11

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 98
Odp: zawory i wysokie obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2020, 12:08:56 am »
Odnośnie zaworów, Osiołek już tak ma, praktycznie w każdym słychać stukot zaworów. Z drugiej strony lepiej żeby trochę stukał niż wypalić zawory przez zbyt mały luz. Odnośnie obrotów sprawdziłbym gaźnik. Objawy jakie opisałeś mogą wskazywać, że dostaje za mało paliwa. Przy mocno otwartej przepustnicy silnik dostaje dużo powietrza i jeśli w ślad za tym nie idzie odpowiednia dawka paliwa to zaczyna przerywać. Sprawdź czy są drożne dysze i czy są wkręcone w prawidłowej kolejności oraz czy jest dobry dopływ paliwa do gażnika. Przy dobrze ustawionym zapłonie tylko taka przyczyna przychodzi mi do głowy. Choć mogę się mylić bo tak na odległość to trudno.
Pozdrawiam Jurek
ps. Próbujesz go oczywiście bez zabudowanego filtra powietrza.
 

Offline Jerzy

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 427
Odp: zawory i wysokie obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2020, 05:19:39 am »
Jaki masz gaźnik, oryginał czy replikę? Ja miałem tę przypadłość z oryginalnym gaźnikiem, że otwór na przepustnicę był po latach zdeformowany i dorobiona nadwymiarowa przepustnica blokowała się przy maksymalnym otwarciu. Nie dochodziła do końca (ale tylko na rozgrzanym silniku) i przez to niecałkowicie otwierała gardziel z dyszami paliwowymi. Druga sprawa to odpowiedni poziom paliwa. Jak będzie za mały to przy max otwarciach mieszanka się znacznie zubaża i silnik traci moc oraz zaczyna się mocno grzać. Na koniec przepływ paliwa przez kranik. Można to sprawdzić poprzez pomiar ilości paliwa spływającego do naczynka ustawionego pod kranikiem. W ciągu minuty musi przepłynąć min. 250 ml paliwa, czyli normalna szklanka. Jak jest mniej to po prostu gaźnik nie będzie miał czego podawać do silnika.
Oczywiście zapłon i luzy zaworowe muszą być OK. Żle ustawiony zapłon (wystarczy przestawienie o 1 ząb łańcucha) będzie też powodować problemy albo z uruchomieniem albo z mocą (zależy czy przeskok będzie w kierunku opóźnienia czy przyśpieszenia zapłonu).

Offline pacek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 51
Odp: zawory i wysokie obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 18, 2020, 05:18:03 pm »
dzięki za podpowiedzi  :) No więc po kolei, z zaworami się pogodziłem. Co do obrotów, zdjąłem filtr powietrza i zrobiło się lepiej, czyli za mało powietrza na pełnym gazie, przyczyna dziwnego dżwięku, okazała sie bardziej prozaiczna, winnym okazało się uszczelnienie, kolanko - głowica, chyba podkładka   się ułożyła i trzeba będzie mocniej dokręcić, bo przy dużym gazie w otworach nakrętki widzę ogień. Niestety nie mam klucza hakowego i musze pożyczyć od kolegi.