GARAŻ - PODZESPOŁY W BMW R35 > Przeniesienie napędu

uszczelnienie dyfra

(1/1)

pacek:
konkretnie chodzi mi o wałek napędowy. mam tam taki niby simering, czyli gumowa podkładka z wargą uszczelniającą, ale niestety po każdej jeździe kapie z tego miejsca, wałek jest równy, kręci się  bez żadnych bić. Myslałem żeby tam zasadzić jakiś prawdziwy simering, ale nic co by pasowało nie znalazłem.  Czy macie taki problem, jak go rozwiązujecie, bo trochę nie elegancko gdzieś podjechać i zostawić tłusty podpis.

Jerzy:
To rozwiązuje się właśnie poprzez wstawienie normalnego simeringa. Tylko trzeba albo wykonać nową flanszę do jego osadzenia, albo stosując oryginalne elementy mocowania dobrać simer do średnicy zewnętrznej wałka kardana, a średnicę zewnętrzną uszczelniacza dostosować do gniazda przy pomocy dodatkowego pierścionka dystansowego. Ja mam zrobioną nową flanszę, prawidłowo osadzony uszczelniacz dzięki temu nic mi nie cieknie. Niestety aby zmienić i simerring i flanszę osadczą trzeba rozebrać wałek napędowy i to "na gorąco". Tarcza do przegubu gumowego jest osadzana na wałku z dużym wciskiem i bez porządnego grzania i prasy nie rozbierze się tego. Potem powtórka przy składaniu.

kolekcjoner BMW:
Jerzy nie trzeba grzać tam jest wcisk około 3 setek idzie na zimno to wycisnąć i wcisnąć, i się sprawdza. Co nie zmienia faktu , że składane na gorąco jest pewniejsze.
Simering 17 x 32 x 7 aluminiowy kielich który jest na wałku do tokarza lekko podtoczyć na odpowiednią głębokość zostawiając na końcu, czyli tam w środku próg, następnie wcisnąć simering   dociskając  go tylko tą blachą która jest przykręcona na 4 śrubki M 5 i po sprawie.

Jerzy:
W moim Ośle bez palnika nie poszło. Reszta jak napusał kolekcjoner.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej