Autor Wątek: Osiołek 40'  (Przeczytany 1084 razy)

Offline Osiołek40

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Osiołek 40'
« dnia: Maj 05, 2020, 08:52:38 pm »
Witam wszystkich :)

Jak już wspomniałem w "powitalni" mam na imię Tomek i pochodzę z Jaworzna (woj. śląskie), od wielu lat interesuje się motocyklami zabytkowymi, głównie polskimi mam kilkanaście motocykli i motorowerów min. Junak M07 61', WSK SPORT 2 75' , Ryś 62' ale i kilka japońskich klasków min. HONDĘ CB400Four zakupioną przez polski rząd w 77' itd.. Jak chyba każdy kolekcjoner/ pasjonat staram się aby moja kolekcja dojrzewała i tak zapadła decyzja o zakupie R35 :) motocykla marzeń.. Singiel /  sztywna rama / odwrócone klamki i kulisa zmiany biegów na zbiorników.. no i takt silnika :)

HISTORI
A zakupu była dość przypadkowa, OLX cena wywoławcza abstrakcyjna (29tys) , po rozmowie z właścicielami okazało się że ostatecznie połowa z tego. Kupiłem właściwie nie mając żadnej wiedzy na temat modelu/ marki, numery ramy ukazały się dopiero podczas załadunku na przyczepkę (w świetle latarki nie do odnalezienia).
Motocykl z wojenną historią , numery ramy zaczynające się od 315XXX, numery silnika niestety nie oryginalne. Jak to w przypadku powojennej polski, oryginalna tabliczka się nie zachowała. Motocykl sprzedawała córka, nieżyjącego już ojca który była właścicielem motocykla (miłośnik motocykli) Co ciekawe do motocykla otrzymałem duży dowód rejestracyjny z lat 50tych, zaś na motocyklu zamontowana jest tabliczka znamieniowa z BMW R42 z 26'.

Motocykl posiadam od roku, cel jest jeden..  zdobyć maksimum oryginalnych części, pasujących do rocznika... poznać model na tyle , aby móc powierzyć komuś renowacje i być z niej dumnym :)

Muzeum BMW odpisało :
Die Rahmennummer 315xxx gehört zu einer anderen BMW R 35, die am 15.03.1940 produziert und am gleichen Tag an die Luftzeuggruppe VII in München ausgeliefert wurde.

I to co chyba wszyscy lubią najbardziej:
https://photos.app.goo.gl/4XGEue1hqysfybeJ7

Pozdrawiam
Tomek


Offline Osiołek40

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Osiołek 40'
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 05, 2020, 08:57:14 pm »
Z góry dziękuje za ocenę motocykla :) opinię na jego temat ... pomoc zarówno teoretyczną i jak i fizyczną w postaci pomocy w odnalezieniu brakujących części :)

Offline pacek

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 55
Odp: Osiołek 40'
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 05, 2020, 09:10:52 pm »
nie jestem jakimś super znawcą, ale co pierwsze się rzuca w oczy, to cały przód. Nie wiem od czego ale na pewno nie od osła. Bagażnik też nie wiem od czego.

Trochę roboty przed Tobą. Powodzenia.

dopiero teraz zobaczyłem, że masz zawieszenie od osła, tylko luzem, tarcza kotwiczna płaska czyli od przedwojennego.

Błotnik przód i tył nie osłowe, podnóżki, mocowanie pedału hamulca, stopki dla pasażera. Niezłu patent z kulisą zmiany biegów.

A silnik sie kręci?

oj będzie wymagał troskliwej opieki.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2020, 09:28:40 am wysłana przez pacek »

Offline awtowelo

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 285
Odp: Osiołek 40'
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2020, 12:14:16 pm »
Fajny zestaw jak za tą cenę  :) Dużo oryginalnych, przedwojennych części.
Co do odpowiedzi z BMW, to zastanawiam się czemu napisali że "Die Rahmennummer 315xxx gehört zu einer anderen BMW R 35..." czyli jeśli dobrze rozumiem to ten numer ramy nosi INNY (einer anderen) BMW R35 (może jakiś klon na bazie oryginalnej tabliczki?)
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2020, 02:13:14 pm wysłana przez awtowelo »

Offline Osiołek40

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Osiołek 40'
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2020, 12:25:32 pm »
Fakt, przesłałem tylko fragment tej wiadomości.. napisałem do muzeum BMW, informację że mam motocykl o następujących numerach ramy oraz następujących numerach silnika (numery na bloku , są nie oryginalne) jednak głowica miała numeracje zaczynającą się od 312XXX. Oto cała treść :

"Die Motornummer 312xxx gehört zu einer BMW R 35, die am 21.09.1939 produziert und am 22.09.1939 an das Heereszeugamt in München ausgeliefert wurde.

Die Rahmennummer 315xxx gehört zu einer anderen BMW R 35, die am 15.03.1940 produziert und am gleichen Tag an die Luftzeuggruppe VII in München ausgeliefert wurde"

Fajnie by było dowiedzieć, się jaki numer nabić na ew. nowej tabliczce...

Może orientuje się ktoś, od czego pochodzą następujące częsci:
-Koło przednie
-Przełącznik świateł
-Siedzenie
-bagażnik
-sygnał

Z góry dziękuje za pomoc :)

Offline Osiołek40

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Osiołek 40'
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2020, 12:28:46 pm »
Miałem na myśli , jakie numery silnika nabić na tabliczce... wiadomo numery ramy są oryginale i takie też będą na tabliczce :)

Offline Jerzy

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 435
Odp: Osiołek 40'
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2020, 05:42:40 pm »
Przełącznik świateł LSH 16 stosowano np. w NSU 251 WH http://www.nsu-riders.pl/gallery/v/Technika/Technika-NSU/album41/DSC01099.jpg.html . Siedzenie, a przynajmniej stelaż wygląda jak od DKW NZ lub SB.
Prądnica ma dziwnie długi wałek do mocowania kółka napędu a sama jest za krótka. Moim zdaniem jest od innego modelu np. BMW R2 i dla tego została przerobiona. Widać też na końcu osi koło zębate a powinno być koło pasowe.
Od czego jest koło przednie to nie wiem. Raczej to zbieranina, dekiel hamulcowy to jedno, piasta to druga bajka, a przedni widelec i błotnik to chyba adaptacja z IFA BK.

Offline pw1000

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 414
Odp: Osiołek 40'
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2020, 10:05:27 pm »
Siedzenie kierowcy - stelaż BMW R2, poszycie adaptacja.

Offline Osiołek40

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Osiołek 40'
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2020, 01:44:13 pm »
Dziękuje za pomoc :)

Bagażnik ( pomijając nie oryginalne wzmocnienia) też przypadkiem nie pochodzi z BMW R2 ?

Mam nadzieje że te części, posłużą mi jako "niewielka karta przetargowa" do uzupełnienia moich braków :)

Panowie pomimo iż, był już ten temat poruszany na forum, jakie błotniki oraz bagażnik dalibyście do mojego R35 z 1940?r

Realia czasów wojny wskazywały by na upraszczanie konstrukcji , czyli błotnik przedni z jednego kawałka blachy zaś tylny bez odkręcanej wnęki, no i bagażnik na 2 nity... zaś typowo przedwojenna konfiguracja kojarzy mi się z kontynuacją myśli technicznej z BMW R4 czyli dla roczników 1937 do możne nawet początków 1939.

No i mam dylemat , w jakim kierunku iść :)