Autor Wątek: Rotor  (Przeczytany 694 razy)

Offline pw1000

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 384
Rotor
« dnia: Czerwiec 10, 2019, 10:54:52 am »
Witam,

kto z kolegów odwiedza-zjawia się na "Rotorze"???  :)

Offline Andy BMW R35

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
  • Osioł jaki jest każdy widzi...
Odp: Rotor
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 10, 2019, 04:23:15 am »
Pawle, jak już moje maszynki będą w pełni sprawne to chętnie z Tobą pojadę na jeden z kolejnych Rotorów.

Offline pw1000

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 384
Odp: Rotor
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 10, 2019, 10:12:03 pm »
 :) Ok  :)

Offline awtowelo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 160
Odp: Rotor
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 10, 2019, 10:15:19 pm »
Pawle - byłeś na Rotorze w tym roku?

Offline pw1000

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 384
Odp: Rotor
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 11, 2019, 12:12:38 pm »
Nie dojechałem, po 120 km powrót busem i do dzisiaj walczę z poprawną pracą silnika - testuję dwa gaźniki i kilka dysz i dochodzę powoli do wniosku, że ze starch rzeczy dobre jest tylko wino i skrzypce  >:( :-X

Offline jop11

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 93
Odp: Rotor
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2019, 12:56:14 pm »
Co Ci nie gra z tym silnikiem? Wątpię, że to sprawa gaźnika. Z moich doświadczeń wynika, że osioł pali nawet na mocno zdezolowanym gaźniku. Ja przeszło rok walczyłem z gaźnikiem, świeca wiecznie czarna, po przejechaniu 30 km już nie szło odpalić bez wymienienia świecy na nową. (wszystkie objawy wskazywały ,że dostaje za dużo paliwa więc nowe dysze, nowy gaźnik wieczne ustawiania poziomu paliwa itd.) Na nowej świecy piękna iskra szło by stodołę wypalić. Aż mnie oświeciło. Wymieniłem cefkę. Miałem w garażu starą  z 63 roku. Motor zapalił od pierwszego kopa i to na tej zakopconej świecy. A miałem taką piękną nową, błyszczącą cewkę i to niemiecką która dawała piękną iskrę na wykręconej świecy. Motor chodzi elegancko na wszystkich czterech gaźnikąch jakie mam i tym ze starymi dyszami i na hiniolu. Wniosek- czasem wbrew logice należy sprawdzić rzeczy które teoretycznie działają dobrze.

Offline pw1000

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 384
Odp: Rotor
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 12, 2019, 06:46:20 pm »
Jechałem Monarkiem, nie osiołkiem, ale szukam tej prozaicznie prostej przyczyny; nie takiej pracy silnika; wymieniłem już magdyno (iskrownik miał przebicie delikatne i poszedł na półkę), wkręciłem nieużywaną starą świecę z epoki Chempiona J12 (kupioną na Ebay-u) i już jest prawie dobrze z odpalaniem, przejechałem kilkanaście kilometrów i nie mam uwag, ale dla pewności sprawdziłem moje ustawienia gaźnika na świecy diagnostycznej pod względem koloru płomienia podczas spalania i tu jest trochę nie tak z barwami, jutro mała korekta i mam nadzieję, że to nareszcie  koniec ustawiania  :) :) :)

Offline Jerzy

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 393
Odp: Rotor
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 12, 2019, 07:11:53 pm »
Do kolorów świecy diagnostycznej radzę podchodzić ostrożnie. Na innym forum, kolega porównywał efekty regulacji przy pomocy świecy i analizatora salin. Przy tej drugiej metodzie stwierdził zmianę wyników przy praktycznie każdym pokręceniu śrubek regulacyjnych (pacjent to BMW R100). Przy świecy zmiany kolorów były tak subtelne, że praktycznie nie do wychwycenia. Dodatkowo, w nastawach z analizatora, które diagnosta określił jako wzorcowe, świeca pokazywała zbyt ubogą mieszankę, a przeregulowanie na bardziej bogate nastawy powodowało "wyjście poza skalę". Kolega powiedział, że pewnie w epoce gdy wynaleziono świecę colortune (o ile pamiętam to lata II wojny światowej) ówczesne słabe paliwa dawały znacznie wyraźniejsze różnice przy bogatej i ubogiej mieszance. Teraz, przy o wiele bardziej wysokooktanowym paliwie świeca może wprowadzić mechanika w błąd. Dla tego jeśli silnik działa prawidłowo to szkoda sobie zawracać szukaniem cudownych ustawień przy pomocy mało precyzyjnych przyrządów.

Offline pw1000

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 384
Odp: Rotor
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 12, 2019, 10:05:12 pm »
Dziękuję Jerzy, tak zrobię  :)

Offline awtowelo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 160
Odp: Rotor
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 12, 2019, 10:36:15 pm »
Jechałem Monarkiem, nie osiołkiem...
No i to jest przyczyna problemów - osiołki nie sprawiają takich kłopotów  ;)

Offline pw1000

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 384
Odp: Rotor
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 13, 2019, 11:26:25 pm »
Z Monarkiem się dzisiaj uporałem, chodzi, jutro testy drogowe i czas na osiołki  :) :)