GARAŻ - PODZESPOŁY W BMW R35 > Skrzynia biegów

skrzynia r35 po remoncie problemy

(1/1)

kysekbmw:
Witam koledzy ma ktoś z was zdjecie preta zmiany biegów do r 35 chodzi mi o taką w dobrym stanie czyli niewyrobioną na dole tam gdzie dzwignia wchodzi w rowek sterujący przełaczaniem biegów bo coś dzieje sie zle z biegami za nic niemożemy ustawic ręce opadają 1,2 ew 3 i nic 

pw1000:
Przyczyn może być wiele, nie koniecznie końcówka pręta, żeby to wyeliminować, to sprawdź jak sama końcówka pręta pasuje na miejsca w wybieraku w skrzyni i sam wybierak-czy dobrze działają kulki na sprężynach, potem stawiam na regulację śruby w aluminiowym "kominie" pręta do wybierania biegów, a na końcu jakoś przesuwek-zabieraków trybów i dystanse w skrzyni.
Ewentualne fotki jutro na tel.

kysekbmw:
OK Dziękuje męczymy sie skrzynia zrobiona na zero po zapieciu kulisy 1,2  3i 4 niewchodzi tylko bez kulisy ale widze ze wszyscy ten sam problem mają pozdrawiam

jop11:
Dużo zależy od śruby na lejku.U mnie zadziałało dopiero po daniu pod nią podkładki. Ponadto przy wrzucaniu 3 i 4 kulkę na końcu drążka przekręcam trochę w prawo bo inaczej może zamiast 3 i 4 mogą wejść odpowiednio 1 lub 2.
Jurek

Jerzy:
Spróbuj dać pod mocowania kulisy pomiędzy jej uszami do przykręcenia i ramą po 1-2 podkładki fi 5. To odsunie kulisę na zewnątrz i może pomóc. Jak już kiedyś pisałem, problemy ze zmianą biegów wynikają nie tylko ze stanu samej skrzyni, ale i odkształceń ramy motocykla, zwłaszcza w miejscu mocowania silnika. Na dole silnik mocowany jest do ramy przy pomocy tulejek pośrednich i długiej szpilki. Jeśli ktoś kiedyś coś tam pomieszał, dał np. krótsze tulejki, to rama została ściśnięta i się po latach odkształciła. To z kolei powoduje, że skrzynia umiejscowiona jest w innym niż powinna miejscu względem osi pojazdu. Pół centymetra przesunięcia silnika na dole może dać dwa razy większą wartość na końcu drążka zmiany biegów. W konsekwencji najczęściej 1-2 wchodzi a 3-4 nie (albo wchodzi bez kulisy). Dla tego jeśli luzy na jabłku są skasowane to trzeba przyjżeć się ustawieniu silnika. Pierwszym objawem problemu jest zbyt mała szerokość w miejscu wstawiania silnika (rama ściśnięta). Drugim zbyt mała szerokość w miejscu wstawienia zbiornika. Na koniec możliwe jest też odkształcenie samej dźwigni, która mogła być dostosowywana do zmienionej geometrii całego układu silnik - skrzynia biegów - rama- dźwignia zmiany biegów - kulisa.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej