Autor Wątek: Uszczelnienie skrzyni od strony wałka zdawczego i kopniaka  (Przeczytany 467 razy)

Offline awtowelo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 123
Uszczelnienie skrzyni od strony wałka zdawczego i kopniaka
« dnia: Kwiecień 20, 2018, 09:48:32 pm »
Czy tylne łożysko skrzyni biegów jest jednostronnie kryte (od strony pokrywy kopniaka)? W powojennym katalogu części występuje część "Scheibe zum Rillenlager" nr 235 2 09 513 0. Ma kształt dużej podkładki z trzema otworami. Jeżeli tak to z czego jest zrobiona i jakie ma wymiary?
Druga sprawa to czy stosujecie jakiś rodzaj uszczelnienia wałka zdawczego i osi kopniaka np. oringi?

Offline pw1000

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 349
Odp: Uszczelnienie skrzyni od strony wałka zdawczego i kopniaka
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2018, 10:38:42 pm »
Ja zastosowałem w skrzyni łożysko kryte z jednej strony gumą od strony tylnej  ale i tak w obudowie jest otwór do oleju smarującego napęd linki licznika. A wałek kopniaka zamiast uszczelnienia filcowego uszczelniłem o ringiem i dotoczyłem z brązu nową tulejkę na końcówkę obudowy aluminiowej przy kopniaku.

Offline Jerzy

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 359
Odp: Uszczelnienie skrzyni od strony wałka zdawczego i kopniaka
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2018, 06:05:06 am »
Wiem, że dzisiaj każdy chce mieć czysty, nie cieknący motocykl. Proponuję jednak nie popadać w przesadę w uszczelnianiu wszystkiego. To, że w ośle czy wielu innych konstrukcjach z lat trzydziestych prawie nie ma uszczelniaczy wynika nie tylko z tego, że w tamtym czasie te były wykonane głównie ze skóry i niezbyt dobrze działały. Było tak ponieważ przedostający się z mechanizmów olej miał smarować miejsca, które w inny sposób są niedostępne. Tak jest w mechanizmie kopniaka. Filc miał za zadanie zabezpieczyć wnętrze przed kurzem, ale też umożliwić ściekanie nadmiaru oleju. Takie rozwiązanie sprawiało, że oś kopniaka nie pracowała na sucho. Podobnie z uszczelnieniem wałka rozrządu czy wałka kardana.

Offline awtowelo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 123
Odp: Uszczelnienie skrzyni od strony wałka zdawczego i kopniaka
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2018, 10:04:32 pm »
Dziękuje za odpowiedzi  :) Mam jeszcze pytanie  - na wałku kopniaka wychodzącym  z tylnej części skrzyni biegów, montujemy najpierw podkładkę z filcu, potem tulejkę, a  na koniec dźwignię nożnego rozrusznika - czy tak? Czy macie może wymiary tej ostatniej tulejki (nie mam tych części, a w katalogu części nie ma wymiarów, więc nie wiem czego szukać).
Czy rozwiązanie fabryczne (filc) jest wystarczające - jakie macie doświadczenia w tej sprawie?