GARAŻ - PODZESPOŁY W BMW R35 > Skrzynia biegów
Uszczelnienie skrzyni od strony wałka zdawczego i kopniaka
(1/1)
awtowelo:
Czy tylne łożysko skrzyni biegów jest jednostronnie kryte (od strony pokrywy kopniaka)? W powojennym katalogu części występuje część "Scheibe zum Rillenlager" nr 235 2 09 513 0. Ma kształt dużej podkładki z trzema otworami. Jeżeli tak to z czego jest zrobiona i jakie ma wymiary?
Druga sprawa to czy stosujecie jakiś rodzaj uszczelnienia wałka zdawczego i osi kopniaka np. oringi?
pw1000:
Ja zastosowałem w skrzyni łożysko kryte z jednej strony gumą od strony tylnej ale i tak w obudowie jest otwór do oleju smarującego napęd linki licznika. A wałek kopniaka zamiast uszczelnienia filcowego uszczelniłem o ringiem i dotoczyłem z brązu nową tulejkę na końcówkę obudowy aluminiowej przy kopniaku.
Jerzy:
Wiem, że dzisiaj każdy chce mieć czysty, nie cieknący motocykl. Proponuję jednak nie popadać w przesadę w uszczelnianiu wszystkiego. To, że w ośle czy wielu innych konstrukcjach z lat trzydziestych prawie nie ma uszczelniaczy wynika nie tylko z tego, że w tamtym czasie te były wykonane głównie ze skóry i niezbyt dobrze działały. Było tak ponieważ przedostający się z mechanizmów olej miał smarować miejsca, które w inny sposób są niedostępne. Tak jest w mechanizmie kopniaka. Filc miał za zadanie zabezpieczyć wnętrze przed kurzem, ale też umożliwić ściekanie nadmiaru oleju. Takie rozwiązanie sprawiało, że oś kopniaka nie pracowała na sucho. Podobnie z uszczelnieniem wałka rozrządu czy wałka kardana.
awtowelo:
Dziękuje za odpowiedzi :) Mam jeszcze pytanie - na wałku kopniaka wychodzącym z tylnej części skrzyni biegów, montujemy najpierw podkładkę z filcu, potem tulejkę, a na koniec dźwignię nożnego rozrusznika - czy tak? Czy macie może wymiary tej ostatniej tulejki (nie mam tych części, a w katalogu części nie ma wymiarów, więc nie wiem czego szukać).
Czy rozwiązanie fabryczne (filc) jest wystarczające - jakie macie doświadczenia w tej sprawie?
Nawigacja
Idź do wersji pełnej