Autor Wątek: Rozbiórka dyfra  (Przeczytany 517 razy)

Offline Marco10

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 39
Rozbiórka dyfra
« dnia: Marzec 22, 2018, 09:37:21 pm »
Mam do wymiany łożyska na walku. Jak się do tego zabrać żeby nic nie zepsuć. Trzeba chyba wymontowac talerz i walek,ale jak? Może ktoś udzieli porady i instrukcji.

Offline andrew766

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 25
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2018, 10:31:28 pm »
Wałek ataku wybija się w stronę wału kardana , odkręcając go wcześniej . U mnie po wybiciu wyglądało tak  już w częściach.

Offline Marco10

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2018, 12:06:45 am »
Jest problem  ;)niechce się wybic  :P

Offline kolekcjoner BMW

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 512
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2018, 11:15:13 am »
dobrze mieć do tego ściągacz , spróbuj podgrzać aluminium to powinno puścić.

Offline Marco10

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2018, 04:21:27 pm »
Tylko wcześniej trzeba chyba zdemontować koło talerzowe bo nie wybije się inaczej walka?

Offline ciachosky

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 23, 2018, 04:29:12 pm »
Najpierw wybijasz wałek atakujący. Nie ma możliwości wyjęcia koła talerzowego bez wyciągnięcia wałka atakującego.

Offline ciachosky

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 23, 2018, 04:59:38 pm »
Jeśli boisz się o uszkodzenie zrób bardzo prosty i tani w wykonaniu ściągacz. Wyglądający mniej więcej tak. Ściągacz również będzie działał w odwrotną stronę tzn. będziesz mógł z powrotem wcisnąć wałek atakujący przekładając obie nakrętki M8 na drugą stronę płaskownika.
Ps. Rysowane na szybko więc skala nie jest zachowana. No i oczywiście nakrętka M12 musi być w miarę gruba żeby zmieściły się dodatkowo nakrętki M8 pomiędzy płaskownik, a obudowę dyfra.
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2018, 05:02:51 pm wysłana przez ciachosky »

Offline Marco10

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 23, 2018, 05:54:52 pm »
Dzięki serdeczne za informację. Posłuża wszystkim forumowicze. Biorę się za pracę.  :)

Offline Marco10

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 23, 2018, 07:40:01 pm »
Sukces

Offline ciachosky

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 23, 2018, 09:13:31 pm »
Wygląda na to, że już ktoś to rozbierał przed tobą. Dwurzędowe łożysko jakie było tam montowane to albo 3303 X DIN628 albo VSZ17x47. Na zdjęciach poniżej jest łożysko VSZ17x47 dzielone charakterystycznym pierścieniem składającym się z dwóch półksiężycy (po ich wyjęciu wysypują się kulki i można zdjąć obie bieżnie). Nie mam niestety zdjęcia 3303 bo jestem daleko od mego motocykla. W każdym bądź razie u ciebie jest jakieś dziwne to łożysko.

Offline ciachosky

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Rozbiórka dyfra
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 23, 2018, 09:25:17 pm »
Musisz przyłożyć się do dokładnego ustawienia wałka atakującego względem koła talerzowego. Najprościej sprawdzać to przy użyciu białej farby albo tuszu. W jakimkolwiek sklepie z łożyskami kupisz podkładki dystansowe różnych grubości 0,5 0,3 0,1 mm i według potrzeb musisz jakąś kombinację ich użyć. Podrzucam z jakiejś literatury jak to powinno wyglądać.